Samstag, 3. November 2007

Trovärdighet på TV

Jag kom att tänka på när Tone Bekkestad visade utrymmet mellan sina bröst (saknar de inte varandra?) och blev avstängd från att presentera vädret på TV4, eftersom hennes trovärdighet var skadad. Det var tur att TV4 gjorde så, för helt plötsligt kände jag att det förtroende som Tones norska hurtighet byggt upp bara RASADE.

Varför kom jag att tänka på det här, det är ju nyheter lika färska som en vällagrad grönmögelost. Jo, Caroline Beil är nyhetsankare på SAT-1, och jag hittade ett klipp med henne på Youtube. De första 7 sekunderna är helt obetalbara. Helt. Trovärdighet!

Klippet finns här.

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Alltså... Vad för slags förtroende är det meningen att man ska ha för en väderslyna? Ska man börja misstro deras prognoser eller nåt, liksom?

del hat gesagt…

Jo, man tänker som så:

"Nu säger Tone att det ska bli sol imorgon, MEN DET TROR JAG INTE PÅ, för Tone har bröst. Jag önskar att Tone inte hade visat Grand Canyon, för jag ville ha sol imorgon, men nu får det väl bli regn istället."

Om tankegångarna känns främmande så har du helt enkelt inte det som krävs för att bli chef på TV4.