Montag, 21. April 2008

Matbloggande

De som känner mig vet att jag är intresserad av matlagning (om inte annat kunde man väl ana det på att min önskelista löd "kockkniv, Jamie at Home-DVD, Jamie at Home-boken"). Nu har våren kommit till München, eller ska man kalla det försommaren? Det är lite svårt att skilja de båda säsongerna åt här; i början av förra veckan var det regnigt och lite vinterkallt, under fredag och söndag var det 18 grader och solsken som fick det att kännas som sommar. Sådant väder ger alltid mig lust att laga mat, och vore inte det nog så får jag inspiration så det räcker och blir över av ovan nämnda Jamie Oliver-produkter, som mina kära föräldrar och min söta flickvän gav mig på födelsedagen.

När man har lagat mat vill man ju gärna dela med sig också, och ett rimligt bra sätt att göra det är förstås att blogga om matlagningen. Detta är något som både jag och Angelica varit lite intresserade av att göra, men ingen av oss har känt att vi har volym nog på vår produktion att fylla upp en blogg med, och att mixa in matlagningen i en personlig blogg, likt Millionendorf, leder lätt till att det blir lite bristande fokus. Så vi beslöt oss för att skapa en gemensam matblogg, och för att kunna visa upp den för ett så brett spektrum av familj och vänner som möjligt lät vi den vara på engelska.

Med detta presenterar jag alltså: Butter & Beans.

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Matblogg! En himla bra ide´!